ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اتاق خوابی پر از انرژی مثبت 2
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,612
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 0
ارسال: #1
اتاق خوابی پر از انرژی مثبت 2
چند نكته قابل توجه در نورپردازی
• هر چه اتاق تاریك‌تر باشد كیفیت خواب افزایش می‌یابد. پس از خاموش كردن چراغ اتاق نباید حتی قادر به دیدن دست خود باشید.

به منابع آلودگی نوری مانند چراغ‌های خیابان، چراغ‌های شبانه، چراغ‌هایی
كه در دیگر قسمت‌های خانه روشن هستند، ساعت‌ها، تلفن‌های همراه، و غیره
توجه كنید. روی منابع نوری داخل اتاق را بپوشایند و پرده اتاق را برای
جلوگیری از ورود نور بیرون بكشید.
• حداقل یك ساعت قبل از خواب تلویزیون
و كامپیوتر را خاموش كنید. این منابع نوری ساعت بیولوژیك بدن شما را از
كار می‌اندازند و به خواب رفتن را دشوار می‌كنند. اگر می‌توانید تلویزیون و
كامپیوتر را در بیرون از اتاق خواب بگذارید.
• به نور پردازی به صورت
لایه‌های مختلف نگاه كنید. نور عمومی باید نور كافی برای كارهای عمومی را
فراهم كند. نور كاربردی باید در میزهای كناری، میز تحریر، و یا در نزدیكی
صندلی مطالعه قرار بگیرد. و نور موضعی باید آثار هنری، مبلمان، و یا قسمتی
از دیوار را روشن كند.
در تحقیقی كه توسط مركز معماری داخلی
اكولوژی بر روی بیش از ۲۳۰۰ نمونه كاغذ دیواری انجام شد مشخص شد كه اكثر
آن‌ها - ۹۶ درصد- دارای پوشش‌های پلی‌وینیل كلراید (PVC) هستند، و ۵۳ درصد
از كاغذدیواری‌های با پوشش PVC دارای یك یا بیش از یك ماده شیمیایی مضر و
خطرناك مانند سرب، كادمیوم، كرومیوم، قلع، و آنتیمون هستن.
بیش‌تر نمونه‌ها دارای فتالات است. فتالات یك نوع نرم‌كننده است كه استفاده از آن در محصولات مربوط به كودكان قدغن شده است.
چند نكته قابل توجه در مورد كاغذ دیواری
• سطوح طبیعی مانند گچ و رنگ‌های طبیعی جایگزین‌های خوبی برای كاغذ دیواری هستند.

حتی برای افزایش دوام پوشش‌های دیواری كه از مواد طبیعی ساخته شده‌اند از
PVC استفاده می‌شود. اگر برایتان روشن نیست كه پوشش دیواری شما دارای PVC
هست یا نه، بهتر است از گزینه دیگری استفاده كنید.
• اگر می‌خواهید از
كاغذ دیواری استفاده كنید، از كاغذ دیوارهایی كه با چاپ آن‌ها با استفاده
از جوهرهای آبی انجام شده است استفاده كنید.
• الیاف طبیعی مانند كنف، چوب‌پنبه، و غیره بسیار بادوام و قابل لمس هستند.
عدم
استفاده از فرش‌ها و قالیچه‌های مصنوعی كه در ساخت آن‌ها از موادشیمیایی
استفاده شده است راهی سالم و ایمن است كه شما می‌توانید در اتاق خواب خود
انجام دهید. چوب‌های جنگلی، لینولئوم طبیعی، و چوب‌پنبه جایگزین‌های بسیار
خوبی هستند.
چند نكته قابل توجه در مورد كفپوش‌ها
• اگر انتخاب شما بامبو است در خرید آن دقت كنید. برخی از كفپوش‌های بامبویی دارای مواد شیمیایی خطرناك هستند.
• اگر انتخاب شما چوب جنگلی است از چوب‌های جنگلی كه در فرایندی طبیعی ساخته شده‌اند استفاده كنید.
• اگر انتخاب شما فرش است از فرش‌های دست‌باف استفاده كنید.
وسایلی
را كه در ساخت آن‌ها از فرمالید استفاده شده است از اتاق خواب خارج كنید.
این ماده باعث سردرد، اشك چشم، افسردگی، و حتی سرطان می‌شود. چسبی كه این
مواد را به هم متصل كرده است به مرور زمان فرمالید تولید می‌كند و بهتر است
آن‌ها را دور از فضای خواب خود نگه‌داری كنید. برای شروع بهتر است از
مبلمان و پارچه‌های غیرسمی و ارگانیك استفاده كنید. البته برای داشتن اتاقی
سالم نگه‌داری از وسایل نیز مهم است.
چند نكته قابل توجه در مورد نگه‌داری از اتاق خواب

بسیاری از مردم به گرد و غباری كه در اتاق خواب، كفپوش‌ها، و پرده‌ها وجود
دارد حساسیت دارند. مطالعات نشان می‌دهد بیش‌تر گرد و غبار موجود در خانه
در اتاق خواب وجود دارد. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار، هفته‌ای یك‌بار
وسایل تخت‌خواب و دو هفته یك‌بار پرده‌ها را بشویید، و روكش‌ها، تشك‌ها، و
فرش‌ها را جاروبرقی بكشید.
• كل اتاق خواب را جاروبرقی بكشید تا مواد
آلرژی‌زا از سطوح مختلف اتاق خوب جدا شوند و وسایل پارچه‌ای موجود در اتاق
خواب را با ماشین لباس‌شویی بشویید.
• تشك‌ها و بالش‌ها را با روكش‌هایی كه گرد و غبار نمی‌گیرند روكش كنید.
• روتختی‌ها را هر هفته در آب ۱۵۰ درجه بشویید تا هر گونه گرد و غبار از آن جدا شود.
• پنجره‌ها را باز كنید. این كار باعث ورود هوای تازه و خارج شدن مواد سمی می‌شود.
12-15-2016 10:02 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان