[-]
آخرین ارسالی ها
زیان صنعت تایر از واردات بی ضابطه// تعرفه واردات تایر نباید کاهش یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:دیروز
لوازم یدکی اصل با برچسب اطمینان //اصالت قطعات یدکی رادر سامانه «اصل بخرید» تشخیص دهی
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:دیروز
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور// مشکلی در بازار تایر و روغن موتور نیست
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
همزمان با دهه مبارک فجر طرح همراه با مشتریان در نمایندگی‌های ایساکو کلید خورد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:دیروز
بتن چیست؟
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
قفل هوشمند امنیتی
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
کلایمرهای پرتابل
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
شرایط و مدارک لازم جهت اصلاح مشخصات خودرو
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:12 زمان:دیروز
قطعه‌‌سازان به‌زودی با ارتش وارد مذاکره می‌شوند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
تعمیرگاهی به وسعت یک شهر//اولین نسخه اپلیکیشن اتواَپ منتشر شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
زیان صنعت تایر از واردات بی ضابطه// تعرفه واردات تایر نباید کاهش یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:دیروز
لوازم یدکی اصل با برچسب اطمینان //اصالت قطعات یدکی رادر سامانه «اصل بخرید» تشخیص دهی
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:دیروز
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور// مشکلی در بازار تایر و روغن موتور نیست
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
همزمان با دهه مبارک فجر طرح همراه با مشتریان در نمایندگی‌های ایساکو کلید خورد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:دیروز
بتن چیست؟
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
قفل هوشمند امنیتی
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
کلایمرهای پرتابل
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
شرایط و مدارک لازم جهت اصلاح مشخصات خودرو
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:12 زمان:دیروز
قطعه‌‌سازان به‌زودی با ارتش وارد مذاکره می‌شوند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
تعمیرگاهی به وسعت یک شهر//اولین نسخه اپلیکیشن اتواَپ منتشر شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سازمان محیط زیست مخالف حذف ماده اسقاط موتورسیکلت از قانون هوای پاک
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,531
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
سازمان محیط زیست مخالف حذف ماده اسقاط موتورسیکلت از قانون هوای پاک
اتوپارت پرس: به دنبال درخواست وزارت صنعت برای حذف یکی از مواد قانون هوای پاک، رئیس سازمان محیط زیست گفت: «ما مخالف حذف اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده هستیم.»

براساس ماده ۱۱ آئین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک، موتورسیکلت‌سازان باید به ازای تولید هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی، یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده
را اسقاط کنند. تنها چند ماه از ابلاغ این آئین‌نامه می‌گذرد و هنوز به
اجرا نرسیده که موتورسیکلت‌سازان پیشنهاد حذف ماده ۱۱این آئین‌نامه را به
دولت داده‌اند.
رییس سازمان محیط زیست در این رابطه
تاکید کرد: «سازمان حفاطت محیط زیست مخالف حذف ماده ۱۱ آئین‌نامه ماده ۲
قانون هوای پاک است و حتما موتورهای فرسوده باید اسقاط شوند.»
عیسی کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر
بیش از هفت میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که بخش عمده آنها
کاربراتوری و آلاینده هستند، گفت: «متاسفانه وزارت صنعت و موتورسیکلت‌سازان
دنبال حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در ازای تولید موتورسیکلت‌های جدید بنزینی هستند.»
وی در مورد فرآیند اسقاط موتورسیکلت‌های
فرسوده اظهار کرد: «بیش از ۵۰۰هزار موتورسیکلت رسوبی (موتورسیکلت‌های
بلاصاحب) در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام است و سازمان حفاظت محیط زیست
اعلام کرده است که موتورسیکلت‌سازان این موتورها را اسقاط کنند تا دوباره
وارد چرخه مصرف نشود بنابراین موتورسیکلت‌سازان می‌توانند با خرید این
موتورها از ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به اسقاط موتورهای فرسوده اقدام
کنند.»
کلانتری ادامه داد: «همچنین پیشنهاد ما
این است که با هر برگه اسقاط، به جای هفت موتورسیکلت، چهار موتورسیکلت
بخرند و اسقاط کنند که در نتیجه این اقدام، ارزش برگه‌های اسقاط بالا
می‌رود و برای دارندگان موتورهای فرسوده نیز انگیزه ایجاد می‌شود تا نسبت
به اسقاط موتورسیکلت خود اقدام کنند.»
به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،
قیمت هر موتورسیکلت اسقاطی حدود ۵۰۰ هزار تومان است و موتورسیکلت‌سازان به
منظور اجرای قانون هوای پاک باید این بودجه را اختصاص دهند و نسبت به خرید
موتورهای فرسوده و اسقاط آن اقدام کنند تا امکان تولید جدید داشته باشند.
کلانتری با بیان اینکه پیشنهاد حذف ماده
۱۱ آئین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده،
احتمالاً امروز (۱۷ بهمن) یا هفته بعد در هیأت دولت مطرح می‌شود، در پاسخ
به پرسشی در مورد موضع دولت در این‌باره گفت: «فکر می‌کنم دولت حذف ماده
مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده را قبول نکند چون دستیابی به هوای
پاک و سالم و کنترل منابع آلاینده در کلان‌شهرهای کشور اولویت اول دولت در
حوزه محیط زیست است و جزو سیاست‌های اصلی رئیس‌جمهوری است.»
لازم به ذکر است، یک موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر پیمایش ۱۵ گرم
آلودگی تولید می‌کند. این در حالی است که میزان تولید آلودگی در یک دستگاه موتورسیکلت انژکتوری در هر کیلومتر پیمایش کمتر از دو گرم است.
۱۱-۱۷-۱۳۹۷ ۰۳:۲۱ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان