[-]
آخرین ارسالی ها
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور// مشکلی در بازار تایر و روغن موتور نیست
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
همزمان با دهه مبارک فجر طرح همراه با مشتریان در نمایندگی‌های ایساکو کلید خورد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
بتن چیست؟
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
قفل هوشمند امنیتی
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
کلایمرهای پرتابل
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
شرایط و مدارک لازم جهت اصلاح مشخصات خودرو
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:10 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
قطعه‌‌سازان به‌زودی با ارتش وارد مذاکره می‌شوند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
تعمیرگاهی به وسعت یک شهر//اولین نسخه اپلیکیشن اتواَپ منتشر شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
ایرانول روغن موتورسیکلت«موتورو» به بازار عرضه کرد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:7 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
ضرورت استفاده خودروسازان از ظرفیت قطعه‌سازان داخل
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور// مشکلی در بازار تایر و روغن موتور نیست
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
همزمان با دهه مبارک فجر طرح همراه با مشتریان در نمایندگی‌های ایساکو کلید خورد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
بتن چیست؟
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
قفل هوشمند امنیتی
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
کلایمرهای پرتابل
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
شرایط و مدارک لازم جهت اصلاح مشخصات خودرو
شروع کننده:ava96 آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:10 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
قطعه‌‌سازان به‌زودی با ارتش وارد مذاکره می‌شوند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
تعمیرگاهی به وسعت یک شهر//اولین نسخه اپلیکیشن اتواَپ منتشر شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
ایرانول روغن موتورسیکلت«موتورو» به بازار عرضه کرد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:7 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
ضرورت استفاده خودروسازان از ظرفیت قطعه‌سازان داخل
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بومی‌سازی قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی ، بهترین راه‌حل برای مقابله با تحریم‌ها
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,529
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
بومی‌سازی قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی ، بهترین راه‌حل برای مقابله با تحریم‌ها
اتوپارت پرس: تلاش برای
بومی‌سازی قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی می‌تواند بهترین راه‌حل برای
مقابله با تحریم‌ها باشد و بسیاری از مشکلات تولید را رفع کند.

با آغاز دور جدید تحریم‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام که در نوک
پیکان آن تحریم صنعت خودروسازی ایران قرار داشت، مشکلاتی برای تولید خودرو
در کشور ایجاد شد و کلیدی‌ترین نکته تامین قطعات و مواد اولیه خودرو بود.

ایران در صنعت خودرو مانند بسیاری از صنایع، پیشرفت‌های چشمگیری داشته
است. این موضوع بر کسی پوشیده نیست و به جرات می‌توان گفت یکی از بخش‌هایی
که توان داخلی صنعت‌گران ایرانی در آن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند صنعت
قطعه‌سازی خودرو بوده است.

فارغ از تولید برخی قطعات الکترونیکی خودرو
خاص، بسیاری از ظرفیت‌ها برای تولید در بخش قطعه‌سازی مغفول مانده و شاید
شناسایی آنها و اتکا به توان داخلی بتواند راه‌گشای مشکل صنعت خودرو
به‌ویژه در زمان تحریم باشد.

برخی از کشورها صنعت خودرو قابل توجهی ندارند، اما در قطعه‌سازی توانمند
هستند که از آن جمله می توان به کشور ترکیه اشاره کرد و با الگو برداری از
این کشورها و تدوین برنامه‌ای دقیق می‌توان علاوه بر تامین داخل قطعات با
کیفیت تولید و در بازارهای جهانی ارائه داد.

امیرحسن کاکایی کارشناس خودرو در این زمینه معتقد است: «دولت برای توسعه
صنعت خودرو، به تاسیس مراکز تحقیقاتی برای قطعه‌سازی اقدام کند و بر روی
قطعات راهبردی تحقیق انجام دهد.»

وی همچنین تاکید کرد: «این پتانسیل وجود دارد که بتوان قطعات با کیفیت
تولید کرد اما در سال‌های گذشته تحقیقات چندانی در این زمینه صورت نگرفته
است و باید به این سمت حرکت کنیم.»

فارغ از هر گونه شعار، به نظر می‌رسد این توان در دستان پرتوان
تولیدکنندگان داخلی وجود دارد که بتوانند در بزنگاه‌های سخت کشور و صنعت
خودرو را نجات دهند کما اینکه در دورن تحریم‌های قبل در سالهای 91 تا 94
نیز بسیاری قطعات وارداتی را داخلی‌سازی کردند. در حالی‌که تیراژ تولید به
صورت چشمگیری کاهش یافته بودند، توانستند صنعت خودرو را سرپا نگه دارند.

در حال حاضرحدود یک هزار و 500 قطعه‌ساز در زنجیره تامین داخلی فعالیت
دارند که توانمندسازی آنان و رفع موانع تولید می‌تواند سبب تقویت بخشی از
کالاهای ایرانی شود که تولید آنها با دانش فنی روز و بومی‌سازی همراه است.
۹-۱۷-۱۳۹۷ ۰۵:۲۴ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان