[-]
آخرین ارسالی ها
مدیر روابط عمومی گروه قطعات خودرو عظام اعلام کرد تولید در گروه عظام با قوت جریان دار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
وزیر راه و شهرسازی در سومین نمایشگاه حمل و نقل اعلام کرد : لاستیک و مواد اولیه آن ار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
گزارش «اتوپارت پرس» از نارضایتی از نبود نظارت بر بازار لوازم یدکی
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
رکود در بازار با وجود کاهش 15درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
بیش از نه میلیون خانواده در کشور خودرو و سه میلیون خانواده موتور سیکلت دارند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
اختصاصی اتوپارت پرس : قیمت جدید قطعات خودرو این هفته اعلام می‌شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : دولت حمایت نکند صنعت خودرو از بین می‌رود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : 140 هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی بیکار شده‌اند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
اختصاصی اتوپارت پرس : هدف تحریم‌ها بیکار شدن کارگران ایرانی است
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
هشت قدم برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
مدیر روابط عمومی گروه قطعات خودرو عظام اعلام کرد تولید در گروه عظام با قوت جریان دار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
وزیر راه و شهرسازی در سومین نمایشگاه حمل و نقل اعلام کرد : لاستیک و مواد اولیه آن ار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
گزارش «اتوپارت پرس» از نارضایتی از نبود نظارت بر بازار لوازم یدکی
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
رکود در بازار با وجود کاهش 15درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
بیش از نه میلیون خانواده در کشور خودرو و سه میلیون خانواده موتور سیکلت دارند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
اختصاصی اتوپارت پرس : قیمت جدید قطعات خودرو این هفته اعلام می‌شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : دولت حمایت نکند صنعت خودرو از بین می‌رود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : 140 هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی بیکار شده‌اند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
اختصاصی اتوپارت پرس : هدف تحریم‌ها بیکار شدن کارگران ایرانی است
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
هشت قدم برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت تحریمهای این دوره با دوره قبل و تاثیر آن بر صنعت خودرو
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,343
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
تفاوت تحریمهای این دوره با دوره قبل و تاثیر آن بر صنعت خودرو
اتوپارت پرس: تحریم‌های این دوره با دوره گذشته تفاوت‌های زیادی دارد که
اکنون صنعت خودرو و قطعه‌ را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است. در اوج
تحریم سال 91، قیمت خودرو
فاصله‌ای 10 تا 12 میلیون تومان با کارخانه داشت، ولی در این دوره قیمت
خودرو فاصله 70 میلیون تومانی دارد و مشخص نیست چه زمان رشد قیمت‌ها متوقف
می‌شود.

محمد رضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو در این باره
اعلام کرد: «این دوره از تحریم با دوره گذشته تفاوت‌های زیادی کرده‌است. در
دوره‌اول، ما مشکلات داخلی نداشتیم و سیاستگذاران این صنعت را همراهی
می‌کردند ولی در دوره جدید علاوه بر تحریم بین‌المللی شاهد تحریم داخلی هم
هستیم. بارها این موضوع را هشدار داده‌ایم اما هیچ کس صدای ما را
نمی‌شنود.»

وی افزود: «مردم به خاطر وضعیت تولید خودرو و قیمت‌ها از قطعه سازان و
خودروسازان گلایه دارند. اما این صنعت با شرایط موجود و فشارهایی که بر آن
وارد شده است، چه کاری می‌تواند انجام دهد. مرتب جلوی پای خودروسازان و
قطعه سازان سنگ‌اندازی می‌شود و هیچ مجموعه‌ای در کنار این گروه از صنعت
کشور نیست. اگر در این دوره مانند گذشته سیاست‌گذاران در کنار صنایع بودند،
صنعت خودرو به بحران نزدیک نمی‌شد.»

نجفی‌منش با اشاره به سهولت تخصیص ارز در دوره تحریم‌های قبلی گفت‌: «در
سال‌های 90 و 91 تخصیص ارز بسیار راحت‌تر بود و گروه‌های صنعتی و تولیدی
براحتی می‌توانستند ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند. اما در این دوره
تأمین ارز، عذاب عظیم ما شده است. از مرحله ثبت سفارش تا تأیید آن باید
ازچند مرحله وزارت صنعت که بسیار طولانی، زمان بر و نفس گیر است بگذریم و
بعد از آن به سخت‌ترین مرحله یعنی بانک مرکزی می‌رسیم. دریافت ارز از این
مجموعه یکی از چالش‌های اصلی بخش تولید است که متأسفانه با‌ وجود تمام
تذکرات و حتی خط و نشان رئیس جمهوری درست نشده است. اخیراً نیز با آنکه از
تمام موانع وزارت صنعت عبور کرده ایم، بانک مرکزی اسناد را باطل کرد و همه
ما مجبور شدیم به مرحله اول یعنی مرحله درخواست اولیه برویم. بانک مرکزی
دلیل این مخالفت را اعلام نکرده است و در برابر تمام سؤال‌ها سکوت می‌کند.»

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو
همچنین خاطرنشان کرد: «مدیران در جلسات رسمی وعده‌های مختلفی می‌دهند اما
در عمل هیچ‌کدام را عملیاتی نمی‌کنند و حتی جوابی هم به ما نمی‌دهند. این
رفتار دو گانه بخشی از خود تحریمی است که صنایع از آن صحبت می‌کنند. مشکل
دیگری که اکنون قطعه سازان و خودروسازان با آن روبه‌رو هستند برگشت پول
خریدهای اعتباری با 3 برابر قیمت است. خیلی از واحدها به علت ارتباطی که
داشتند نسبت به خرید مواد اولیه و قطعات اقدام کردند و قرار بود مانند
سنوات گذشته در مدت یکسال پول را پس بدهند اما با صعودی شدن قیمت ارز،
اکنون آنها مجبورند با ارز نیما بازپرداخت را انجام دهند حال افزایش سه
برابری قیمت‌ها برای خودروسازان و قطعه سازان امکان پذیر نیست و به همین
جهت گفته‌ایم این صنعت به شرکت‌های خارجی 2 میلیارد دلار بدهی دارد. وقتی
قطعه ساز با قیمت گذشته محصول خود را فروخته بازپرداختش باید چگونه باشد.
لذا یکی از خواسته‌های ما این است که ارز آنها با نرخ روز که خرید کردند
تسویه شود. ما 3300 قطعه و 1530 قطعه ساز داریم حال اگر به این حوزه بیش
ازاین بی‌توجهی شود، معلوم نیست صنعت خودرو قرار است چگونه خودروهای خود را
تجاری کند.»

وی در خصوص آمار و ارقام وعلت کاهش سرعت تولید، در این صنعت تاکید کرد:
«سال 90 میزان تولید خودرو به یک میلیون و 600 هزار دستگاه رسید، سال 91
این عدد به 990 هزار دستگاه و در سال 92 به کمتر از 500 هزار دستگاه رسید.
بعد از ورود محمدرضا نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو
در مسیر احیا قرار گرفت. به‌گونه‌ای که در سال 93 میزان تولید خودرو به 730
هزار دستگاه رسید و سال بعد از آن به رقم تولید 900 هزار دستگاه رسیدیم.
سال 95 هم یک میلیون دستگاه خودرو و سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 500
هزار دستگاه خودرو تولید شد. لذا توانستیم با سرعت کاهش را جبران کنیم. اما
در این دوره تحریم و در اولین سال تحریم تولید روزانه خودرو از 2500
دستگاه به 600 الی 700 دستگاه رسیده است. این عدد نشان می‌دهد که تحریم
تأثیر بیشتری بر صنعت خودرو گذاشته است ولی بدون شک بیشترین تأثیر ناشی از
تحریم داخلی است. سؤال فعالان صنعت قطعه و خودروسازی این است چرا در آن
دوره وزارت صنعت و سایر مجموعه‌ها همکاری می‌کردند ولی در تحریم جدید
مسئولان داخلی همکاری ندارند.»

محمد رضا نجفی‌منش توصیه کرد: «اول از همه امیدواریم شورای سیاستگذاری
خودرو احیا شود و وزیر صنعت شنونده صحبت‌های کارشناسی باشد. دوم آنکه
نمایشگاهی از نداشته هایمان در صنعت خودرو برگزار کنیم و در این نمایشگاه
از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها بخواهیم که گوشه‌ای از تأمین قطعات را
بگیرند. با این اتفاق حداقل 10 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.
اکنون میزان ارزبری صنعت خودرو 25 میلیارد دلار است.»

وی در پایان با اشاره به سطح همکاری شرکت‌های خارجی با ایران نسبت به
دوره قبل گفت: «در این دوره شرایط بسیار سخت‌تر شده است و شرکت‌های
خودروساز و قطعه‌ساز حاضر به هیچ نوع همکاری نیستند. در دوره قبل رنو از
امریکا مجوز گرفت و در ایران ماند ولی در این دوره حتی رنو هم از ایران رفت
و اکنون نمی‌توان کاری انجام داد. تحریم این دوره با‌ وجود اینکه
اروپایی‌ها می‌گویند با ایران همکاری خواهند داشت خیلی بدتر است.»
۸-۲۹-۱۳۹۷ ۰۲:۰۲ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان