[-]
آخرین ارسالی ها
شرکت کنندگان خارجی نمایشگاه خودرو : بازار خودروی ایران را آسان ترک نمی کنیم
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
تامین‌کنندگان بازار و خدمات پس‌ازفروش بیشتر از نمایشگاه استقبال کردند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
تولیدکننده واقعی سرمایه خرید مواد اولیه از بورس کالا را ندارد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
ساخت خط تولید فیلتر هوا
شروع کننده:mojdehp آخرین پست توسط:mojdehp پاسخ ها:0 مراکز تولیدی Manufacturing centers نمایش ها:3 زمان:دیروز
پتروشیمی‌ها قیمت مواد اولیه خود را 2 تا 3 برابر افزایش داده‌اند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
70درصد کاتالیست مورد نیاز در کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌َشود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
تبعات توقف تولید قطعه‌سازان دامن‌گیر کل صنعت خودرو می‌شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
قیمت محصولات پارس خودرو امروز 22-8-97 در بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:امروز
قیمت خودروهای مرسدس بنز امروز 97-8-22 در بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
free and follow froums
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:hasanem پاسخ ها:3 talk about your web sites or bussines نمایش ها:17759 زمان:۸-۲۲-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
شرکت کنندگان خارجی نمایشگاه خودرو : بازار خودروی ایران را آسان ترک نمی کنیم
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
تامین‌کنندگان بازار و خدمات پس‌ازفروش بیشتر از نمایشگاه استقبال کردند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
تولیدکننده واقعی سرمایه خرید مواد اولیه از بورس کالا را ندارد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
ساخت خط تولید فیلتر هوا
شروع کننده:mojdehp آخرین پست توسط:mojdehp پاسخ ها:0 مراکز تولیدی Manufacturing centers نمایش ها:3 زمان:دیروز
پتروشیمی‌ها قیمت مواد اولیه خود را 2 تا 3 برابر افزایش داده‌اند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
70درصد کاتالیست مورد نیاز در کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌َشود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
تبعات توقف تولید قطعه‌سازان دامن‌گیر کل صنعت خودرو می‌شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
قیمت محصولات پارس خودرو امروز 22-8-97 در بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:امروز
قیمت خودروهای مرسدس بنز امروز 97-8-22 در بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
free and follow froums
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:hasanem پاسخ ها:3 talk about your web sites or bussines نمایش ها:17759 زمان:۸-۲۲-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تولید پلتفرم ملی حرفی جذاب که توجیه اقتصادی ندارد
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,239
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
تولید پلتفرم ملی حرفی جذاب که توجیه اقتصادی ندارد
اتوپارت پرس: مشاور انجمن خودروسازان ایران با بررسی مشکلات خودروسازان و
صنعت خودرو کشور، با اشاره به اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان در
دستگاه‌های اجرایی دولتی، اعلام کرد: «این قانون مصوب، در تمام دستگاه‌های
دولتی اجرا می‌شود. ولی چون صنعت خودرو دولتی نیست، شامل حال مدیران این صنعت نمی‌شود.»

داوود میرخانی‌رشتی در خصوص جایگزینی برخی معاونین وزارت صمت که افراد
تاثیرگذار و با تجربه‌ای هستند، گفت: «این مساله تاثیر کوتاه مدتی خواهد
داشت. بدیهی است فرد و مدیر جدید خردمند قطعا از افراد دارای تجربه به
عنوان مشاور رسمی و یا غیررسمی استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه تعداد افراد
متخصص و باتجربه در سازمان‌های متبوعه کم نیست.»

وی در خصوص امکان حفظ تیراژ خودرو توسط خودروسازان در شرایط تحریم اظهار
کرد: «ممکن است برخی ملاحظات و محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی از بیرون به
خودروساز تحمیل شود که خودروساز قادر به کنترل و مدیریت این امور نباشد.
امروز هیچکدام از صنایع کشور 100درصد خوداتکا نبوده و نیازمند گشایش اعتبار
و تامین برخی مواد اولیه از خارج هستند. درحوزه خودرو نیز در صورتی‌که با
کمبود ارز یا تاخیر در تامین ارز مواجه باشیم، حفظ تیراژ مشکل بوده و ممکن
است با کاهش تیراژ مواجه شویم.»

میرخانی‌رشتی در خصوص امکان تولید پلتفرم ملی گفت: «صحبت در مورد تولید
پلتفرم ملی در شرایط فعلی تحریمها بی‌معنا است. چراکه اولا ارتباط ما با
شرکت‌های صاحب فناوری قطع است و دوم اینکه پلتفرم ملی
زمانی معنا دارد که قادر به تولید و فروش حداقل 5 میلیون از چند محصول
مرتبط، آن هم در یک بازه زمانی حداکثر 5 ساله باشیم. سوم اینکه امکان تامین
تسهیلات بانکی دراز مدت با نرخ 3 – 2 درصد باید وجود داشته باشد و چهارم
اینکه شبکه قطعه و مجموعه‌ساز ما بتوانند ظرف یکسال تیراژ تولید را به 100
هزار برسانند. در حالی‌که طبق تجربه تاریخی، 8 تا 10 سال طول می‌کشد تا
بتوان تیراژ محصول جدید را به 100 هزار دستگاه رساند.»

وی افزود: «برای تولید یک پلتفرم باید سرمایه‌گذاری هنگفتی به منظور
تامین تجهیزات، ماشین‌آلات و دانش فنی و... صورت گیرد. پس لازم است حداقل
چند میلیون نسخه از آن ظرف مدت مثلا 5 تا 10 سال فروخته شود. اما کشش بازار
ما در این حد نیست. بنابراین صحبت از تولید پلتفرم ملی یک حرف قشنگ و جذاب
مورد پسند مسئولین است، ولی اجرای این امر صرفه و توجیه اقتصادی ندارد.»

میرخانی‌رشتی تصریح کرد: «هر تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید توجیه و صرفه
اقتصادی داشته باشد. اینکه کشوری مانند ترکیه به تولید پلتفرم ملی ورود
نمی‌کند به دلیل عدم صرفه اقتصادی است، زیرا امکان برگشت سرمایه‌گذاری
انجام شده، ظرف مدت مثلا 3 تا 5 سال وجود ندارد. بنابراین صحبت از توسعه
پلتفرم داخلی از نظر سیاسی و تبلیغ اجتماعی و خوشایند مردم و مسئولین خوب
است اما مقرون به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی ندارد.»
۸-۱۹-۱۳۹۷ ۰۵:۵۹ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان