[-]
آخرین ارسالی ها
: نتیجه نظرسنجی ISQI در سومین نمایشگاه خودرو تهران
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:دیروز
نبود شرایط مساعد برای ارتقای توانمندی قطعه‌سازان// واردات 4میلیارد دلاری نتیجه تاخیر
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:دیروز
لزوم بررسی رفتار نامناسب مصرف‌کنندگان در بازار لاستیک//نیاز تایر بازار شب عید
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
در نتیجه افزایش دو برابری نرخ خوراک// خطر توقف فعالیت پالایشگاه‎های تولید روانکار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
دبیر انجمن قطعه‌‌سازان ایران: ثبت‌ سفارش بدون انتقال ارز آزاد شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:دیروز
هشدار تولیدکنندگان روغن موتور به افزایش دو برابری نرخ خوراک
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
در دهمین دوره جايزه تعالی منابع انسانی//نشان تعالی منابع انسانی به ایساکو رسید
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
انواع کسب و کار اینترنتی در ایران
شروع کننده:tarahimodern آخرین پست توسط:tarahimodern پاسخ ها:0 کامپیوتر- سخت افزار-نرم افزار- لپ تاپ - شبکه و طراجی سایت Computer, Hardware ,Software, Laptops, Network and WebDesign نمایش ها:5 زمان:۱۰-۲۹-۱۳۹۷
ایران‌خودرو قطعه‌سازان توانمند را به همکاری دعوت کرد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:دیروز
نکات ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا | طراحی سایت فروشگاه دیجی کالا
شروع کننده:hasanem آخرین پست توسط:tarahimodern پاسخ ها:0 کامپیوتر- سخت افزار-نرم افزار- لپ تاپ - شبکه و طراجی سایت Computer, Hardware ,Software, Laptops, Network and WebDesign نمایش ها:12 زمان:۱۰-۲۹-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
: نتیجه نظرسنجی ISQI در سومین نمایشگاه خودرو تهران
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:دیروز
نبود شرایط مساعد برای ارتقای توانمندی قطعه‌سازان// واردات 4میلیارد دلاری نتیجه تاخیر
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:دیروز
لزوم بررسی رفتار نامناسب مصرف‌کنندگان در بازار لاستیک//نیاز تایر بازار شب عید
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
در نتیجه افزایش دو برابری نرخ خوراک// خطر توقف فعالیت پالایشگاه‎های تولید روانکار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
دبیر انجمن قطعه‌‌سازان ایران: ثبت‌ سفارش بدون انتقال ارز آزاد شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:دیروز
هشدار تولیدکنندگان روغن موتور به افزایش دو برابری نرخ خوراک
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:6 زمان:دیروز
در دهمین دوره جايزه تعالی منابع انسانی//نشان تعالی منابع انسانی به ایساکو رسید
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
انواع کسب و کار اینترنتی در ایران
شروع کننده:tarahimodern آخرین پست توسط:tarahimodern پاسخ ها:0 کامپیوتر- سخت افزار-نرم افزار- لپ تاپ - شبکه و طراجی سایت Computer, Hardware ,Software, Laptops, Network and WebDesign نمایش ها:5 زمان:۱۰-۲۹-۱۳۹۷
ایران‌خودرو قطعه‌سازان توانمند را به همکاری دعوت کرد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:دیروز
نکات ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا | طراحی سایت فروشگاه دیجی کالا
شروع کننده:hasanem آخرین پست توسط:tarahimodern پاسخ ها:0 کامپیوتر- سخت افزار-نرم افزار- لپ تاپ - شبکه و طراجی سایت Computer, Hardware ,Software, Laptops, Network and WebDesign نمایش ها:12 زمان:۱۰-۲۹-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کمبود تایر در شهرستان‌ها به دلیل خرید کم تایر فروشان
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,466
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
کمبود تایر در شهرستان‌ها به دلیل خرید کم تایر فروشان
اتوپارت پرس: سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه نمایندگان
شهرستان‌های مختلف به میزان درخواست و سفارشی که انجام داده‌اند تایر
دریافت می‌کنند، اعلام کرد: «دلیل کمبود احتمالی تایر در برخی از
شهرستان‌ها میزان سفارش و خرید نمایندگان فروش تایر آن شهرستان‌ها است.

مصطفی تنها در مورد انتقاداتی که به نحوه توزیع تایر وارد شده است،
توضیح داد: «سیستم توزیع کارخانجات تایرسازی بر مبنای سهمیه‌بندی استان‌ها
نیست. بعد از تولید در کارخانجات، اداره فروش برای شهرستان‌های مختلف در
سراسر کشور، سبد و سهمیه اعلام می‌کند. نمایندگان مراجعه می‌کنند و هر
تعداد سهمیه و سبد که درخواست کنند به آنان اعطا و به منظور فروش در
اختیارشان قرار می‌گیرد.»

وی با بیان اینکه این شیوه معمول و متعارف فروش تایر است، گفت: «حال اگر
از شهرستانی برای خرید مراجعه نکنند خب به آنها تایر نمی‌رسد یا اگر به
مقدار کم بخرند طبیعی است که تایر کمتری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.»
تنها با اشاره به اینکه مساله تایر مثل بنزین نیست که به پمپ بنزین یک شهر
بدهیم یا ندهیم، اظهار کرد: «فرایند به این شکل است که بعد از تولید کالا
به خریداران اعلام می‌شود و به هر نماینده‌ای که مراجعه کند نه به صورت
حلقه‌ای بلکه به صورت سبدهای مشخصی تایر داده می‌شود.»

تنها با اشاره به اینکه نمایندگان فروش مراجعه می‌کنند و چند سبد را
خریداری کرده و به فروش می‌رسانند، خاطرنشان کرد: «این روش توزیع تایرسازان
در کشور است. اینکه حالا فرض کنید در این ماه یک نماینده فروش در یک
شهرستان مثلا یک یا دو سبد خریداری کرده، بعد ملاحظه کند که آن ماه مثلا به
دلیل ازدیاد توریست یا دلایل دیگر بازار خوب شده و قیمت‌ها افزایش پیدا
کرده و سود خوبی داشته، حال با خود فکر کند که چرا تایر بیشتری سفارش نداده
است. خب در این مساله مقصر خود او بوده که به میزان کم سفارش داده است، ما
نمی‌توانیم در این زمینه کاری کنیم زیرا ما بر اساس نوبتی که ثبت می شود
اقدام به ارسال محصولات می‌کند.»

وی افزود: «کارخانه‌ها توان نگهداری تایر را ندارند. کارخانجات، انباری
برای نگهداری تایر به این شکل ندارند و به نفعشان هم نیست. ما تایر را به
قیمت مصوب می‌فروشیم که قیمت مصوب، امروز زیر قیمت تمام شده است.» سخنگوی
انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه دو هفته پیش روغن تایر از شرکت بهران
خریدیم 100 هزار لیتر 2900 تومان، اما این هفته اعلام کرده اند که اگر 3800
تومان پرداخت نکنید، مابقی را ارسال نمی‌کنیم. حال آیا به نفع ما است که
هفته پیش تایر را نفروشیم و روغن نخریم تا امروز با گرانی مواد و روغن
مواجه شویم. دوده نیز همینطور است، به نفع ما نیست که به جای فروش تایر
و تامین مواد اولیه، تایر را در انبار نگهداری کنیم. آیا می‌توانیم در
بازار چنین تفاوت قیمتی را ایجاد کنیم و محصولات را به فروش رسانیم؟ تاخیر
در فروش تایر به ضرر ما است، یعنی ما هر چه سریعتر برای فروش محصولات اقدام
کنیم به نفع ما است، به عبارتی هر چه چرخش و گردش پول بین ما و بازار
بیشتر باشد منفعت تولیدکنندگان تایر بیشتر است و ما انگیزه و منافعی نداریم
که تایر را تولید کنیم و نفروشیم.»

به گفته وی، تولیدکنندگان، تایر را می فروشند و پولش را می گیرند. ما
نمی توانیم در این شرایط تورم وحشتناک، نسیه بفروشیم. در شرایط فعلی اگر به
کسی جنسی را بدهیم -از هر شهرستانی که باشد- پولش را نقدا دریافت می‌کنیم.
در حال حاضر امکان فروش اقساطی و شرایطی وجود ندارد. تا سال گذشته شرایطی
نیز تایر را ارائه می‌کردیم، چک نیز می گرفتیم، 6 ماهه نیز می دادیم. ولی
این امر در حال حاضر امکان ندارد زیرا قیمت مواد اولیه و قیمت ارز در
بازار، ساعت به ساعت تغییر می کند و ما در حال حاضر امکان فروش شرایطی و
نسیه را نداریم و فروش فقط نقدی است و طبیعی است که اگر کسی سرمایه نداشته
باشد نمی تواند به اندازه ای که فکر می کند در منظقه قادر به فروش است بخرد
و باید برود از بانک وام بگیرد و البته ما مرجع اعطا وام نیستیم.

تنها در خصوص امکان بهبود سیستم توزیع تایر در کشور گفت: «امکان توزیع
بهتر وجود دارد ولی ما تایرسازان مسئول بهبود سیستم توزیع در کشور نیستیم.
کشور یک سیستم توزیع دارد؛ سیستم بازار که از گذشته برقرار بوده و تا به
امروز فرقی نکرده است و شبکه توزیع در ایران به این شکل است. ملاحظه می شود
که کشاورز زحمت می‌کشد و کار می‌کند اما محصولش را ارزان می‌فروشد و گران
به دست مصرف کننده می‌رسد؛ در واقع تولید کننده، مسئول تعیین نوع سیستم
توزیع در کشور نیست.»

مصطفی تنها در پایان گفت: «از تغییر قیمت ساعت به ساعت مواد اولیه بسیار رنج می بریم و هیچ دستگاهی در این زمینه به داد ما نمی رسد.»
۸-۱۳-۱۳۹۷ ۰۴:۱۰ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان