ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مبنای بند5 باید تاریخ بارنامه باشد نه تاریخ حواله و تامین ارز
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,612
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 0
ارسال: #1
مبنای بند5 باید تاریخ بارنامه باشد نه تاریخ حواله و تامین ارز
اتوپارت پرس: دبیر انجمن
سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اعلام کرد: «اواخر هفته گذشته جلسه‌ای
با حضور آقایان رحمانی‌فضلی، فرود عسگری رییس کل گمرک کشور، نوابی رییس
سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و طاهریان مشاور رییس کل گمرک
ایران در دفتر وزیر کشور برگزار شد تا اقداماتی جهت حل مشکل ترخیص قطعات و
مواد اولیه از گمرکات کشور صورت گیرد.»

مازیار بیگلو با بیان اینکه مشکلات جدی در تدوین بند 5 مصوبه وزارت صنعت
وجود دارد، گفت: «مبنای تبصره باید تاریخ بارنامه در نظر گرفته می‌شد نه
تاریخ حواله و تامین ارز. اتفاقا بعد از جلسه‌ای که اشاره شد، درباره این
موضوع هم صحبت‌هایی به میان آمد. آقای عسگری گفتند موافق این موضوع هستند.
بنابراین قرار است این موضوع را طی نامه‌ای و به عنوان آخرین درخواست،
تحویل وزیر صمت بدهیم که اگر از این طریق هم به نتیجه نرسیم، از طریق مراجع
قانونی و قضایی اقدام خواهیم کرد.»

به گفته وی، یک مشکل مهم در زمینه عدم ترخیص کالای قطعه‌سازان و خودروسازان از گمرک، تفسیر به رای بانک مرکزی از بند 5 مصوبه است.

بیگلو درباره ارزش مالی قطعات و مواد اولیه که امکان ترخیص آنها از گمرک
وجود ندارد، تاکید کرد: «ما برای ارزیابی دقیق این موضوع با خودروسازان و
قطعه‌سازان صحبت کردیم. بر این اساس مشخص شد ارزش مالی کالا، قطعات و مواد
اولیه خودروسازان و قطعه‌سازان که در گمرک مانده، بیش از 800 میلیون دلار
است که برای این میزان باید مابه‌التفاوت پرداخت شود که این میزان
مابه‌التفاوت عدد وحشتناک زیادی خواهد شد.»

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress
10-07-2018 03:59 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان