[-]
آخرین ارسالی ها
کشف محموله ۱۲۶ میلیاردی قطعات خودرو قاچاق در میناب
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
با پیش‌بینی تصادف؛ ایربگ‌های ویژه محافظت از خودرو ابداع شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
وزیر صمت اعلام کرد؛ قیمت خودرو کاهش می‌یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
تولید روزانه خودروسازان به ۳۸۰۰دستگاه رسید
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
کاتالیزور خودرو چیست؟
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
ایساکو کارشناسان آذکرون را آموزش داد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
توان تولید ۷۸۸نوع قطعه خودرو در سمنان
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
تسهیلات دولتی باید به زنجیره تامین و قطعه‌سازی تزریق شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:امروز
مدیرعامل ایرانول؛ سامانه شناسایی تامین‌کنندگان و پیمانکاران راه‌اندازی شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
دلایل کاهش شتاب خودرو و تنبل شدن ماشین
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
کشف محموله ۱۲۶ میلیاردی قطعات خودرو قاچاق در میناب
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
با پیش‌بینی تصادف؛ ایربگ‌های ویژه محافظت از خودرو ابداع شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
وزیر صمت اعلام کرد؛ قیمت خودرو کاهش می‌یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
تولید روزانه خودروسازان به ۳۸۰۰دستگاه رسید
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
کاتالیزور خودرو چیست؟
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
ایساکو کارشناسان آذکرون را آموزش داد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
توان تولید ۷۸۸نوع قطعه خودرو در سمنان
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
تسهیلات دولتی باید به زنجیره تامین و قطعه‌سازی تزریق شود
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:امروز
مدیرعامل ایرانول؛ سامانه شناسایی تامین‌کنندگان و پیمانکاران راه‌اندازی شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
دلایل کاهش شتاب خودرو و تنبل شدن ماشین
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با بوستر پمپ رفت و برگشتی
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,548
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
آشنایی با بوستر پمپ رفت و برگشتی
این گونه بوستر پمپ ها دارای تجهیزاتی هستند که انتقال انرﮊی در آنها به
صورت سیال بوده که آنها نیز به صورت دوره ای می باشد. نیروی محرکه این گونه
بوستر پمپ ها اکثراً توسط موتورهای الکتریکی تامین میشود. در این گونه
بوستر پمپ ها حرکت دورانی میل لنگ را تبدیل به حرکت رفت و برگشتی پیستونی
در یک سیلندر شده که با برگشت به عقب پیستون در سیلندر حالت مکش ایجاد شده و
در نتیجه سیال از طریق یک شیر ورودی داخل سیلندر می شود. با حرکت پیستون
به طرف جلو دریچه ورودی بسته و مایع از طریق شیر خروجی به خارج رانده می
شود. شیرهای ورودی و خروجی یکطرفه بوده و طوری ساخته شده اند که در مراحل
رفت و آمد پیستون، از ورود مایع داخل سیلندر به قسمت کم فشار و بالعکس
ممانعت شود. اگر به جای پیستون، رفت و برگشتی در داخل سیلندر رفت و آمد کند
در این حالت به آن بوستر پمپ رفت و برگشتی می گویند. در ضمن چنانچه رفت و
برگشت دیافراگمی را حرکت دهد بوستر پمپ از نوع دیافراگمی است. فرق میان
پیستون و رفت و برگشتی در این است که طول سر پیستون کوتاه تر از مسافتی است
که پیستون درون سیلندر طی می نماید، در حالی که طول رفت و برگشتی بیشتر از
طول مسافت طی شده توسط آن در داخل سیلندر است. از طرفی در بوستر پمپ
پیستون از حلقه یا رینگی جهت آب بندی پیستون و سیلندر استفاده شده است که
روی بدنه پیستون قرار گرفته و همراه آن حرکت می کند، در حالیکه در بوستر
پمپ های رفت و برگشتی این رینگ روی سیلندر قرار دارد و ثابت است. این پمپ
ها معمولاً کم ظرفیت هستند ولی فشار خروجی سیال را می توانند تا مقدار
زیادی افزایش دهند. بنابراین از این پمپ ها در جاهایی که نیاز به جا به جا
کردن سیالی با حجم کم ولی فشار بالا می باشد استفاده می کتتد. در ضمن باید
به این نکته نیز توجه داشت که جریان سیال در این بوستر پمپ ها به صورت غیر
یکنواخت می باشد. نکته بسیار مهم در مورد این بوستر پمپ ها آن است که هرگز
نباید آنها را در حالی که شیر خروجی بوستر پمپ بسته است روشن نمود
منبع : بوستر پمپ
۱۲-۱۵-۱۳۹۶ ۰۹:۱۸ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان