[-]
آخرین ارسالی ها
ترخیص نشدن قطعات ، خدمات پس از فروش خودرو را تعطیل می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
شرکت‌های واردکننده خودرو از ارائه گارانتی شانه خالی می‌کنند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:10 زمان:دیروز
به همراه حدود 4هزار کارتن لوازم قاچاق خودرو ، ۹هزار لاستیک قاچاق در جنوب تهران کشف ش
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
وزیر صمت : واردات قطعات خودرو باید با توجه به توان داخلی کاهش یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:دیروز
شرکت دایملر اعلام کرد : تامین باتری خودروهای برقی ۲۰ میلیارد یورو هزینه دارد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:دیروز
کاسه‌چراغ غیراستاندارد میدان نور را کم می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:13 زمان:دیروز
گزارش «اتوپارت پرس» از دپوی لوازم‌یدکی و درآمد 40میلیونی فروشندگان
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:13 زمان:دیروز
قیمت باتری خودرو کاهش یافت سوزوکی گران‌ترین و صبا باطری ارزان‌ترین باتری بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:15 زمان:دیروز
افزایش قیمت طلسم عرضه تایر را شکست لاستیک رادیال 20درصد گران شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:16 زمان:دیروز
چاپ و خدمات پس از آن چیست؟
شروع کننده:yaldaa آخرین پست توسط:yaldaa پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:10 زمان:۹-۲۰-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
ترخیص نشدن قطعات ، خدمات پس از فروش خودرو را تعطیل می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
شرکت‌های واردکننده خودرو از ارائه گارانتی شانه خالی می‌کنند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:10 زمان:دیروز
به همراه حدود 4هزار کارتن لوازم قاچاق خودرو ، ۹هزار لاستیک قاچاق در جنوب تهران کشف ش
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:دیروز
وزیر صمت : واردات قطعات خودرو باید با توجه به توان داخلی کاهش یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:دیروز
شرکت دایملر اعلام کرد : تامین باتری خودروهای برقی ۲۰ میلیارد یورو هزینه دارد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:دیروز
کاسه‌چراغ غیراستاندارد میدان نور را کم می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:13 زمان:دیروز
گزارش «اتوپارت پرس» از دپوی لوازم‌یدکی و درآمد 40میلیونی فروشندگان
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:13 زمان:دیروز
قیمت باتری خودرو کاهش یافت سوزوکی گران‌ترین و صبا باطری ارزان‌ترین باتری بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:15 زمان:دیروز
افزایش قیمت طلسم عرضه تایر را شکست لاستیک رادیال 20درصد گران شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:16 زمان:دیروز
چاپ و خدمات پس از آن چیست؟
شروع کننده:yaldaa آخرین پست توسط:yaldaa پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:10 زمان:۹-۲۰-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات اجرایی در هنگام نصب یوبوت
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,329
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
نکات اجرایی در هنگام نصب یوبوت
۱- قالب‌های یوبوت می‌بایست مطابق نقشه‌های اجرایی بر روی سقف چیده شوند.
اگر این فاصله نسبت به نقشه اجرایی متفاوت بوده که این تفاوت می‌بایست با
ناظر پروژه هماهنگ شده و درصورت لزوم توسط محاسب سقف بررسی و تایید گردد.
۲-
بست‌های موجود بر روی بند‌های کناری قالب‌های یوبوت با توجه به فاصله مورد
نیاز اشاره شده در نقشه‌های اجرایی، تنظیم گردیده و با چسب پلاستیکی محکم
می‌شود.
۳- چیدن آرماتور‌های شبکه بالا و پایین باید به گونه‌ای باشد که در بین هر دو قالب یوبوت یک میلگرد قرار گیرد.
۴-
در مناطقی که خطر خوردگی زیاد وجود ندارد، باید از اسپیسرهایی که فاصله‌
وسط مقطع میلگرد پایین تا کف دال ۵/۲ تا ۳ سانتی‌متر می‌باشد، استفاده
نمود.
۵- در هنگام اجرای سقف یوبوت (به خصوص در استفاده از یوبوت‌های با
سایز بزرگ (H>20 Cm) توصیه می‌شود برای جلوگیری از بلند شدن یوبوت‌ها
در هنگام بتن‌ریزی، شبکه پایین آرماتور توسط سیم آرماتوربندی به لوله یا
پروفیل زیر بسته شود.
۶- با توجه به اینکه قالب‌های یوبوت برای تحمل بار
گسترده‌ در حدود ۸۰ کیلوگرم طراحی شده‌اند، حتی‌الامکان از وارد آوردن بار
بیشتر و یا بار متمرکز، بر روی یوبوت‌ها خودداری گردد .
۷- مطابق
نقشه‌های اجرایی، در کنج هر یوبوت باید از آرماتور سنجاقی استفاده نمود.
یکی از وظایف این سنجاق‌ها یکپارچه کردن شبکه بالا و پایین و ثابت نگه
داشتن یوبوت‌ها در میان این دو شبکه می‌باشد.
۸- مقاومت بتن مورد
استفاده در این دال‌ها در طراحی سازه تعیین می‌گردد . روانی بتن (اسلامپ)
مورد استفاده باید در حدود ۱۱ الی ۱۳ سانتی‌متر بوده تا بتن به‌راحتی در
زیر قالب‌ها حرکت کند .
۹- در هنگام بتن‌ریزی بهتر است ابتدا یک لایه حدود ۱۰ سانتی‌متری ریخته و ویبره زده شود و سپس روی آن پر گردد.
۱۰-
پس از تکمیل آرماتورهای شبکه اصلی، حتما کنترل شود تا میلگرد‌های اضافی
مورد نیاز در نقشه‌ها اجراگردد. این میلگردها شامل میلگردهای اضافه‌ وسط
دهانه، روی ستون‌ها و دیوارهای برشی، بازشوهای بزرگ، آرماتورهای ۴۵ درجه
اطراف بازشوها و … می‌باشد.
۱۱- دقت شود در صورت نیاز به اتصال اجزای
غیر سازه‌ای به دال مجوف دوپوش (یوبوت) مانند نما، آسانسور و …، پلیت‌های
طراحی شده در محل مورد نیاز قرار گرفته و محکم گردد.
۱۲ – ایجاد خیز منفی به اندازه مجاز در هنگام قالب بندی دال امکان‌پذیر می‌باشد.
۱۳-جهت یکنواخت شدن ضخامت بتن، توصیه می‌گردد قبل از بتن‌ریزی شاخص (شابلون) مناسب تهیه گردد.
در صورت امکان توصیه می‌گردد از پمپ هوایی جهت بتن‌ریزی استفاده گردد.
۱۴- ضربه به سقف در هنگام پمپاژ، بتن‌ریزی را در دو لایه با مشکل مواجه کرده و باعث بالا آمدن قالب‌های یوبوت می‌شود.
۱۵-نگهداری از بتن پس از بتن‌ریزی باید دقیقا مطابق با آیین‌نامه‌های موجود انجام پذیرد.
۱۶-
با توجه به اینکه وزن دال طبقه بالا در بیشتر مواقع از وزن بار طراحی
بیشتر بوده، اکیدا توصیه می‌گردد در هنگام بتن‌ریزی هر سقف از جک اطمینان
در زیر دو سقف قبلی استفاده گردد.
۱۷-زمان بازکردن قالب‌های سقف، باید با توجه به درجه حرارت هوا و مطابق با آیین‌نامه‌ها تعیین گردد.
۱۸-
مقاومت میلگردهای مصرفی در یادداشت اول نقشه‌های اجرایی آورده شده است.
باید توجه داشت تبدیل مقطع میلگرد در سقف بدون هماهنگی با محاسب سقف مجاز
نمی‌باشد.
۱۹ – در صورت ترکیب دال مجوف دوپوش (یوبوت) با تکنولوژی پیش‌تنیدگی، باید توجه داشت:
*حداقل مقاومت استوانه‌ای بتن ۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع ‌باشد.
*قبل از انجام عملیات کشش کابل‌ها، از باز نمودن قالب‌های زیر خودداری گردد.
منبع : قیمت یوبوت
۱۰-۹-۱۳۹۶ ۰۷:۲۲ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان