[-]
آخرین ارسالی ها
ترخیص نشدن قطعات ، خدمات پس از فروش خودرو را تعطیل می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
شرکت‌های واردکننده خودرو از ارائه گارانتی شانه خالی می‌کنند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:10 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
به همراه حدود 4هزار کارتن لوازم قاچاق خودرو ، ۹هزار لاستیک قاچاق در جنوب تهران کشف ش
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
وزیر صمت : واردات قطعات خودرو باید با توجه به توان داخلی کاهش یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
شرکت دایملر اعلام کرد : تامین باتری خودروهای برقی ۲۰ میلیارد یورو هزینه دارد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
کاسه‌چراغ غیراستاندارد میدان نور را کم می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:14 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
گزارش «اتوپارت پرس» از دپوی لوازم‌یدکی و درآمد 40میلیونی فروشندگان
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:13 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
قیمت باتری خودرو کاهش یافت سوزوکی گران‌ترین و صبا باطری ارزان‌ترین باتری بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:15 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
افزایش قیمت طلسم عرضه تایر را شکست لاستیک رادیال 20درصد گران شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:16 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
چاپ و خدمات پس از آن چیست؟
شروع کننده:yaldaa آخرین پست توسط:yaldaa پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:10 زمان:۹-۲۰-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد

[-]
آخرین ارسالی ها
ترخیص نشدن قطعات ، خدمات پس از فروش خودرو را تعطیل می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
شرکت‌های واردکننده خودرو از ارائه گارانتی شانه خالی می‌کنند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:10 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
به همراه حدود 4هزار کارتن لوازم قاچاق خودرو ، ۹هزار لاستیک قاچاق در جنوب تهران کشف ش
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:9 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
وزیر صمت : واردات قطعات خودرو باید با توجه به توان داخلی کاهش یابد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
شرکت دایملر اعلام کرد : تامین باتری خودروهای برقی ۲۰ میلیارد یورو هزینه دارد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:11 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
کاسه‌چراغ غیراستاندارد میدان نور را کم می‌کند
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:14 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
گزارش «اتوپارت پرس» از دپوی لوازم‌یدکی و درآمد 40میلیونی فروشندگان
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:13 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
قیمت باتری خودرو کاهش یافت سوزوکی گران‌ترین و صبا باطری ارزان‌ترین باتری بازار
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:15 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
افزایش قیمت طلسم عرضه تایر را شکست لاستیک رادیال 20درصد گران شد
شروع کننده:elena آخرین پست توسط:elena پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:16 زمان:۹-۲۲-۱۳۹۷
چاپ و خدمات پس از آن چیست؟
شروع کننده:yaldaa آخرین پست توسط:yaldaa پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:10 زمان:۹-۲۰-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اسم سایت را چگونه انتخاب کنیم؟
نویسنده پیام
elena آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 3,329
تاریخ عضویت: مرد ۱۳۹۵
اعتبار: 0
ارسال: #1
اسم سایت را چگونه انتخاب کنیم؟
یکی از آن تصمیم هایی که بر روی تمام سال های فعالیت کسب و کار شما اثرگذار
است، دامنه یا Domain وبسایتتان خواهد بود که اسم سایت شما را مشخص می
کند. فرقی ندارد که یک استارتاپ نوپا هستید، یا این که قصد گسترش تجارت
سنتی و حتی خانوادگی خود را در فضای آنلاین دارید. در هر صورت، آن چیزی که
در آدرس URL سایت شما نمایش داده می شود، حکم امضای شخصی و هویت برندتان را
دارد. در این مقاله می آموزیم که چگونه با رعایت نکاتی ظریف اما پراهمیت و
طلایی، دامنه ای را انتخاب کنیم که هرگز قصد تعویض آن را هم نداشته باشیم.
1. خط تیره و اعداد در دامنه ممنوع!
یکی
از اشتباهاتی که خیلی از افراد تازه کار در انتخاب دامنه وبسایت خود و یا
شرکت شان مرتکب می شوند، این است که وقتی نام انتخابی آن ها قبلاً انتخاب
شده است، از خط تیره برای ساختن یک دامنه منحصر به فرد کمک می گیرند. به
مثال زیر دقت کنید:
فرض می کنیم من می خواهم یک فروشگاه آنلاین گل فروشی
راه اندازی کنم. نامی که من برای تجارت آنلاین (E-Commerce) خود در نظر
گرفتم GolForoush.com است. اما نا امیدی در من زمانی شکوفه می زند که می
بینم قبل از من، شخص یا شرکت دیگری این دامنه را به ثبت رسانده است. حال من
برای آن که هوش خود را اثبات کنم (!)، یک خط تیره بین Gol و Foroush می
گذارم تا دامنه ای به صورت Gol-Foroush.com داشته باشم.
شاید در ابتدا
ایده ای این چنین خردمندانه به نظر برسد، اما تجربه سالیان اخیر وبمستر ها
نشان داده که به یاد سپردن دامنه ای با خط تیره برای کاربران سخت خواهد
بود. در ضمن من ممکن است نا خود آگاه، مقدار قابل توجهی از بازدید کنندگان
سایت خود را به دامنه رقیب بفرستم. زیرا کاربران به صورت پیش فرض دامنه را
بدون خط تیره تایپ می کنند، و طبیعتاً سر از وبسایت رقیب من در خواهند
آورد.
2. .com را فدای گزینه های دیگر نکنید.
درست است که امروزه
گزینه های پر شماری، برای نشستن در انتهای URL شما در دسترس هستند، اما
.net، .info و تمام انتخاب هایی از این دست، اولین فکری نیستند که به ذهن
کاربران عادی اینترنت خطور می کنند. نزدیک به 75 درصد دامنه های فضای
اینترنت، با .com به پایان می رسند. پس اکیداً توصیه می کنیم دامنه ی خود
را با .com به اتمام برسانید.
معمولاً شرکت ها زمانی به فکر گزینه هایی
چون .net و به خصوص .ir میافتند، که دامنه انتخابی آن ها قبلاً خریداری شده
باشد. اما رفتن به سراغ گزینه دوم، بهتر از کوچ به دامنه ای ارزیابی می
شود، که انتخاب نخست کاربران عادی فضای مجازی لقب نمی-گیرد. این را هم به
عنوان تیر خلاص در نظر بگیرید، که مرورگر ها اگر کاربر در قسمت URL انتهای
دامنه را ننویسد، وی را به صورت اتوماتیک به دامنه .com که احتمالاٌ رقیب
شماست، بر می گردانند.
3. دامنه باید به سادگی نوشته و خوانده شود.
شاید
این امر که دامنه ی یک برند مطرح باید توسط کاربران سریع و بی دردسر تایپ
گردد، کاملاً بدیهی و معقول به نظر برسد. اما تلفظ آسان یک دامنه از دید
عده ای آن قدر هم مهم و حیاتی تلقی نمی شود. خب اگر کمی از ویژگی های
فیزیولوژی ذهن انسان بدانیم، در خواهیم یافت که مغز ما هر آن چه که راحت
تلفظ و خوانده می شود را، بسیار بهتر از کلمات یا عباراتی که صرفاً راحت
نوشته می شوند ثبت و ضبط می نماید.
اگر دامنه سایت شما به سختی تلفظ می
شود، هر چقدر برای برند سازی و تثبیت ارزش های کسب و کار آنلاین خود تلاش
کرده اید بی اثر و یا کم اثر خواهد بود. یکی از آزمون های موثر برای سنجش
میزان آسانی دامنه ی شما در تلفظ، این است که از 10 نفر بخواهید آن را بدون
هیچ پیش زمینه ای بخوانند. اگر بیش از 1 یا دو نفر در اولین کوشش به مشکل
برخوردند، بهتر است کمی روی نام دامنه ی خود تجدید نظر کنید.
4. دامنه را تا حد ممکن کوتاه انتخاب کنید.
دامنه
های کوتاه به طور عمومی راحت تر به ذهن سپرده می شوند. درست است که دامنه ی
یک وبسایت، باید ارزش ها و فعالیت های یک برند را به معرض نمایش بگذارد،
اما نباید نوشتن کلمات متعدد موجب طولانی شدن بیش از حد دامنه گردد. برای
روشن تر شدن اهمیت کوتاهی Domain، یک وبسایت موفق ایرانی را مثال می زنیم.
بستر
پخش ویدیو ی تی وی پلاس، امروزه جزء برترین سایت های اخبار و رویداد های
هنرمندان و به اصطلاح سلبریتی ها به شمار می رود. این وبسایت در ابتدای
فعالیت خود با دامنه RitmeZendegi.com فعالیت خود را آغاز نمود. اما پس از
گذشت زمان نه چندان طولانی، دامنه کوتاه و صد البته هوشمندانه تر Plus.ir
را برای خود برگزید.
در حقیقت بخش مهمی از برندینگ یک تجارت، در همان
ابتدای معرفی به کاربر توسط نامه دامنه ی اتفاق می افتد. اگر مخاطب با یک
نام مختصر و مفید که فعالیت کسب و کار شما را به بهترین نحو شرح می دهد
روبرو گردد، نظر مثبت اولیه ی او نسبت به سایت تان جلب خواهد گردید.
5. دامنه ی شما باید برند ایجاد کند.
وقتی
قرار است تا سال ها یک سایت مشخص را برای کسب درآمد و تجارت در اختیار
بگیرید، در حقیقت قصد بنا کردن ساختمانی را دارید که دامنه، پی یا
فوندانسیون ساختمان شما را تشکیل می دهند. یک وبسایت زمانی موفق قلمداد می
شود، که میان رقبای خود تفاوت ایجاد کرده و باعث پدید آمدن یک برند منحصر
به فرد شود.
به عنوان مثال اگر فروشگاه غول پیکر آمازون، نامی عمومی و
کلی چون OnlineBookShop.com را به عنوان دامنه انتخاب می کرد، آیا در
سرتاسر دنیا به این سادگی شناخته می شد؟ مقصود از این سخن بی اهمیت جلوه
دادن حرکت اصولی و منطقی در دیگر جنبه های یک سایت، مانند محتوا و
بازاریابی دیجیتال نیست، اما تمایز میان یک برج شکوهمند و ساختمانی معمولی،
از اولین قدم ها یعنی ریختن پی سازه مشخص و معین می شود.
6. استفاده ازcom.
امروزه
بسیاری از پسوندهای نام دامنه جدید موجود از دامنه اصلی،.net و.org به
تعداد زیاد مانند.pizza،.photography و حتی.blog وجود دارد.
ما همیشه
توصیه می‌کنیم دامنه.comرا انتخاب کنید. در حالی که می‌تواند استفاده
ازنام‌های ه با استفاده از پسوندهای جدید هم یک گزینه باشد، یک دامنه.com
همچنان بیشتر توسعه یافته و معتبر است. پسوند دامنه جدیدتر مانند.ninja
یا.photography می‌تواند غیر قابل اعتماد به نظر برسد.
دامنه‌های
Dot-com نیز به یاد ماندنی‌ترین هستند. بسیاری از کاربران، به ویژه کسانی
که به عنوان کاربران حرفه ایی تر تکنولوژی شناخته شده نیستند، به صورت
خودکار .com" را در انتهای هر دامنه بدون فکر کردن درباره آن تایپ می‌کنند.
اگر
وب سایت شما چیزی شبیه ahmad.photographyباشدوکاربران شما به طور تصادفی
ahmd.photography.com تایپ کنند، آن‌ها بایک صفحه خطا در
photography.comمواجه می شوند. برای جلوگیری از این خطا با چسباندن
با.com،این اشتباه را به حداقل برسانید.
جالب است بدانید، اکثر صفحه کلید تلفن هوشمند به طور خودکار دکمه.com را دارند.
7. از کلمات کلیدی استفاده کنید
کلمات
کلیدی در یک دامنه نقش مهمی بازی می‌کنند. با استفاده از کلمات کلیدی در
نام دامنه شما، به موتورهای جستجو بگویید که وب سایت شما موضوعش چیست.
همراه با محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی در دامنه شما
می‌تواند به شما در ارتقا رتبه شما در گوگل کمک کند.
بسیار دشوار است
که دامنه خوبی با کلمات کلیدی مورد نظر شما پیدا شود که قبلاً گرفته نشده
است. شما باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با کلمات دیگر ترکیب کنید
تا ترکیب بهتری بدست آورید. البته در نظر داشته باشید که استفاده بیش از
حد از کلمات کلیدی باعث می شود که نام دامنه شما در نتایج گوگل به صورت
اسپم تلقی شود و در این زمینه نباید زیاده روی انجام دهید.منبع : وب 24
8. از عبارات کوتاه استفاده کنید.
در
حالی که کلمات کلیدی مهم هستند، نباید طول دامنه از حد معقولی فراتر برود.
بهتر است که یک نام دامنه کوتاه و به یاد ماندنی داشته باشید. یک راه خوب
این است که نام دامنه خود را زیر 15 کاراکتر نگه دارید. دامنه‌های
طولانی‌تر برای کاربران شما سخت‌تر است.
۷-۱۱-۱۳۹۶ ۰۷:۰۴ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان